20141111

【和訳】The Libertines - Can't Stand Me Now

(アルバム"The Libertines"より)



An ending fitting for the start
You twist and tore our love apart
Your light fingers threw the dart
Shattered the lamp into darkness it cast us...
新たな始まりにふさわしい終焉
お前は俺たちの愛を歪め 引き裂いた
その指先が軽々しく放った矢が
ランプを割って
俺たちを暗闇に陥れた…

No, you've got it the wrong way round
Just shut me up and blamed it on the brown
Cornered the boy kicked out at the world
The world kicked back a lot fuckin' harder now...
違う
お前は何から何まで間違ってる
お前は俺の話を聞こうともせず
全部クスリのせいにした
追い詰められた坊やは世界を蹴り飛ばして
その何倍もの力で世界に蹴り返されたんだ…

If you wanna try
If you wanna try
There's no worse you could do
I know you lie, I know you lie
I'm still in love with you
やってみな
やってみろよ
これ以上酷い事態にはならないから
分かってるよ
お前は嘘つきだ
それでも俺はお前を愛してる

Can't take me anywhere
(I'll take you anywhere)
You can't take me anywhere
(I can't take you anywhere)
I'll take you anywhere you wanna go!
どこかへなんて連れて行けないよ
(俺がどこへでも連れて行ってやる)
どこへでもなんて連れて行けないよ
(どこへでも なんて無理だけど)
お前が行きたいところなら
どこへだって連れて行ってやる!

Oh, you can't stand me now
(No, you can't stand me now)
You can't stand me now
(Oh, you can't stand me now)
You can't stand me now
(No, you can't stand me now)
You can't stand me now
You can't stand me now!
お前は俺に耐えられないんだ
(違う お前が俺に耐えられないんだ)
我慢できないのはお前だろ
(違う お前が我慢できないんだ!)

Have we enough to keep it together?
Or do we just keep on pretending
And hope our luck is never ending
You tried to pull the wool
I wasn't feeling too clever
And you take all that they're lending
Until you needed mending...
一緒にいる意味なんてあるのかな?
二人なら上手くいくと信じ続けて
幸運が永遠であるように
願うしかないのかな?
わざと下手に出て人を利用した
とても利口なやり方とは思えなかった
誰かが差し伸べてくれたものを
手当たり次第に掠め取って
結局は自分がボロボロになった…

If you wanna try
If you wanna try
there's no worse you could do
I know you lie, all you do is make me cry
And all these words they ain't true
やってみな
やってみろよ
これ以上酷いことなんて出来やしない
分かってるさ
お前は嘘つきで
俺はお前のやることに泣かされてばかり
お前の言葉には真実なんてひとつもない

Can't take me anywhere
(I'll take you anywhere)
You can't take me anywhere
(I can't take you anywhere)
I'll take you anywhere you wanna go!
どこかへなんて連れて行けないよ
(俺がどこへでも連れて行ってやる)
どこへでもなんて連れて行けないよ
(どこへでも なんて無理だけど)
お前が行きたいところなら
どこへだって連れて行ってやる!

Oh, you can't stand me now
(No, you can't stand me now)
You can't stand me now
(Oh, you can't stand me now)
You can't stand me now
(No, you can't stand me now)
You can't stand me now
You can't stand me now!
お前は俺に耐えられないんだ
(違う お前が俺に耐えられないんだ)
我慢できないのはお前だろ
(違う お前が我慢できないんだ!)
Categories:

0 comments:

コメントを投稿