20131111

【和訳】Jeff Buckley - Lilac Wine

I lost myself on a cool damp night
I gave myself in that misty light
Was hypnotized by a strange delight
Under a lilac tree
失意の夜、われを忘れて
かすんだ光に飛び込んだ
奇妙な喜びに目を奪われた
ライラックの木の下で

I made wine from the lilac tree
Put my heart in its recipe
It makes me see what I want to see
And be what I wan to be
ライラックの木からワインを作った
僕の心も材料に混ぜて
見たいと思うものを見せてくれるもの
なりたいと思うものにならせてくれるもの

When I think more than I want to think
Do things I never should do
I drink much more than I ought to drink
Because it brings me back you
望んだ以上に思考が進み
してはならないことに手を出して
適量以上の酒を飲んでしまう
そうすれば君の元へ戻れるから

Lilac wine
Is sweet and heady
Like my love
Lilac wine
I feel unsteady
Like my love
ライラックワイン
その甘美と高揚は、僕の愛のよう
ライラックワイン
その不安定さは、僕の愛のよう

Listen to me
I cannot see clearly
Isn’t that she
Coming to me
Nearly here
僕の話を聞いておくれよ
本当なのか分からない
あれは彼女じゃないのかな
僕の方へ近づいてくる
もうすぐここへやってくる

Listen to me
Why is everything so hazy
Isn’t that she
Or am I just going crazy?
僕の話を聞いておくれよ
なぜすべてがぼんやりとしているのかな
あれは彼女なのかな、それとも
僕が狂ってしまっただけなのかな

Lilac wine
I feel unready for my love
ライラックワイン
まだ愛を受け入れる準備はできていないよ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿