20131111

【和訳】Paolo Nutini - Million Faces

(アルバム"These Streets"より)



Oh the phone, you know it never stops
It’s the last thing I hear at night
And the first thing in the morning
And as I let it start to burn my head
You just creep into bed
And I’m done with all that talking
鳴り止まない電話
それは僕が夜の最後に聞く音
そして朝の最初に聞く音
そのせいで頭がおかしくなりそうになると
君は静かにベッドにもぐりこむ
そして僕はもう話をせずにすむ

You say you know how I’m feeling
I just need to try to settle down
僕の気持ちが分かると君は言う
僕はただ、地に足を付けたいだけ

Oh a million faces pass my way
Oh they’re all the same
Nothing seems to change
Anytime I look around
Oh who knows just what the future holds?
All I want to know is if it’s with you
数え切れないほどの人に出会っても
誰の顔も同じで
どこで振り返っても
何ひとつ変わらない
未来を教えてくれる人がいるのなら
僕が知りたいのは
君がそばにいてくれるかどうか、それだけ

Tired as hell and falling up the stairs
Filled with a thousand cares
As you walk out from the bedroom
And though it feels like all my fire has gone
Girl… you just turn me on
Can’t believe how much I want you
死ぬほど疲れて階段を這い上がる
頭は膨大な数の悩みでいっぱい
そこへ君が寝室から顔を出す
残された炎はみんな消えてしまっていたはずなのに
君がもう一度、僕の心にともし灯をくれる
信じられないくらい君を求めている

You say you know how I’m feeling
I just need to try to settle down
僕の気持ちが分かると君は言う
僕はただ、地に足を付けたいだけ

Oh a million faces pass my way
Oh they’re all the same
Nothing seems to change
Anytime I look around
Oh who knows just what the future holds?
All I want to know is if it’s with you
数え切れないほどの人に出会っても
誰の顔も同じで
どこで振り返っても
何ひとつ変わらない
未来を教えてくれる人がいるのなら
僕が知りたいのは
君がそばにいてくれるかどうか、それだけ

We’re distracted by the hard times
And the trouble that we made
Let us throw them in the ocean
Let it wash our cares away
苦しい時間が行く手を阻む
過去の過ちが引き起こした問題
そんなものを全部、海に還してしまいたい
不安をみんな洗い流してしまいたい
Categories:

0 comments:

コメントを投稿